Seriös bokrecension

Jag börjar med att svara på kommentarer eftersom härliga blogg.se inte har den funktionen. Funderar på att flytta till blogspot. Mycket finare design också.
Herbert: Givetvis kan man använda spikmattan även om man inte har ont i ryggen men jag har ingen aning om vad det ger för resultat. Man kanske blir en lite mer avslappnad och skön lirare.
 Jennie: Ja du måste komma och hälsa på jämt, även jag kanske skulle ta och hänga på när du åker? Vilka ska med?
 
Nu över till lite galla. Började läsa "Snabba Cash" igår, kom inte längre än prologen och led mig igenom varje mening. Ibland tyckte jag det var så pinsamt så jag rodnade lite, som det här härliga stycket; "Hennes egna träningskläder var seriösare. Vindjacka från Nike Clima-fit och tighta löparbyxor. Kläder som andades.Klyschigt, men det fungerade."  Hade jag velat läsa sånt kunde jag ju köpt första bästa chick-lit-pocket på ICA, eller plockat fram nån gammal "Tvillingarna på sweet valley high". Trodde det var någon typ av kriminalroman, inte Cosmopolitan.
 Mitt i alltihopa kommer sedan detta (inlagt i texten precis så här):
"I Lurarna sjöng Madonna.
På grusgången låg hästbajs."
Vad fan är det, nån jävla haiku!? Läser om flera gånger i förundran. Sedan återgår det till målande beskrivningar av pissointressanta saker som östermalmstjejers power walk-outfits och hur det ser ut på djurgårn. Lite längre fram: "De intatuerade gaddningarna på hans ärrade knogar talade sitt tydliga språk". Intatuerade gaddningar? Lite kaka på kaka?
 För att inte tala om vad som måste vara VÄRLDENS sämsta skriftliga försök till rinkebysvenska. Jag har i alla fall aldrig hört en invandrare som pratar så. Jag menar, även om man bryter så kan man oftast avsluta en mening.
  Så kan någon vettig människa (typ Nina) som läst boken tala om för mig om jag ska fortsätta? Blir det bättre? Jag har ju hört att den ska vara bra så intrigen måste vara olidligt spännande.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahaha, thanks för att du ser mig som en "vettig person"! Mitt svar på frågan: HELL NO! Jag började...och slutade lika snabbt, pga av det hemska språket. Jag rekommenderar varmt reportageboken "Svensk Maffia" av Lasse Wierup istället. SPECIELLT eftersom du ska flytta till GBG, haha. Du kommer bli helt nojig av den.

2009-01-11 @ 14:46:22
URL: http://kastasteniglashus.blogspot.com
Postat av: Nina

Jag började läsa den där men gav upp efter typ 5 sidor, pga just språket. Jag rekommenderar varmt reportageboken "Svensk maffia" av Lasse Wierup istället. Skitbra och spännande! Speciellt eftersom du ska flytta till gbg, du kommer bli helt nojig, haha!

2009-01-11 @ 16:17:36
URL: http://kastasteniglashus.blogspot.com
Postat av: Nina

OBS! Har inte fått storhetsvansinne. Efter den första kommentaren så syntes den inte efter att jag hade uppdaterat bara.

2009-01-11 @ 20:01:03
URL: http://kastasteniglashus.blogspot.com
Postat av: Jennie

Jag har oxå läst...hela skiten. För det är verkligen skit. Å jag köpte den ju så jag var tvungen för jag satt på ett tåg....slöseri med tankeverksamhet. Började lyssna på 'aldrig fucka up' på ljudbok. Lyssnade i 10 sekunder. Skit,ännu mer skit.

2009-01-12 @ 14:42:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0