Uppdatering

Hej! Är fortfarande inte skrivsugen men jag tänkte berätta vad som händer i alla fall. Jag har sagt upp min lägenhet och flyttar min saker till mor (så länge) nästa vecka. Den 27e åker jag till gbg och jobbar på Popcorn och gör förhoppningsvis en intervju eller två. Veckan därpå jobbar jag på kajskjul 8, går det bra (hur svårt kan det vara att servera?), fortsätter jag jobba där så mycket jag får. När mitt liv har återfått mening och mål samt intressant innehåll börjar jag nog blogga på allvar, tills dess vill jag tipsa om lite andra fina bloggar. Jag gör en lista. Jag älskar listor.

Underbara Clara
Clara har en vacker, poetisk och inspirerande blogg på Västerbottens folkblad. Hon är pysseldrottning och tar superfina bilder. Dessutom är hon fashionista ut i fingerspetsarna utan att se ut som en tråd.

Ninni Schulman
Ninni är gift med Niklas som är bror till Alex och Calle. Schulman alltså. Inte för att det egentligen spelar nån roll alltså. Hon är journalist och skriver bloggen "Dagarna"  på Allt om barn, ganska mycket om sina egna barn. När det handlar om barnen är det oftast hemskt roligt, som när farbror Alex  var sadistisk jultomte (haha) och fick dottern att börja gråta. Annars skriver hon jättefint om andra saker, till exempel dagarna som varit.
 Nina, känner du henne? Hon har visst bott i Hagfors.

Sen har vi ju omdebatterade 1000apor. Det kanske finns någon liten människa där ute som inte varit inne på sidan och bildat sig en uppfattning ännu så jag skriver vad jag tycker. Jag tycker att det är kul. Alex blogg är oftast underhållande och välskriven. Calles blogg är oftast tråkig och dålig så den behöver man ju inte läsa. "Stureplans vackraste" är en anonym snubbe som balanserar mellan rolig, cynisk satir och omogen, elitistisk skitstil. Oftast underhållande och ibland smart. Sen är det ett gäng bloggar till som är helt okej bra, Style-by-mats-mats modebloggsparodi var kul i början men börjar kännas lite trött. Bäst av alla är Praktikant-Amandas blogg. Hon är rolig. Hon är 19 och och naiv (kanske inte så värst längre) praktikant på en redaktion full av självgoda as (Alex Schulman) som tvingar henne att åka moppe och hämta saker i 20 minusgrader. Alltihopa känns ganska brittisk komedi a'la Ricky Gervais.
 

Kommentarer
Postat av: Nina

Hej! Vad bra och roligt att du styrt upp en massa grejer där nere! Hoppas allt går bra så du kan stanna i ditt hjärtas stad. Jag var på min intervju i torsdags, det kändes rätt bra, men det går ju att älta fram o tillbaka i 1000 år (se blogg).



Jag älskar också Ninnis blogg! Hon har bott här och jobbat på VF:s lokalredaktion. Men det är ingen jag känner, mer än till namn och utseende.

2009-01-18 @ 12:50:44
URL: http://kastasteniglashus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0