Vän av ost

Bra livsnjutning igår! Livsnjuta är ett typiskt svenskt ord som betyder att dricka vin och äta ost på samma gång. I vissa länder är det helt normalt att göra detta varje dag därför har dom inget särskilt ord för det. Vi livsnjöt så ihärdigt att Jennie somnade på badrumsgolvet vid elva.
 
 Nu är det dagen efter vilket betyder täcke i soffan och repriser på 5:an. Ibland är det liksom så jädra gött att va lite bakis.
En grej som jag fortfarande är helt förundrad över (att jag bloggar om det två gånger är helt sinnessjukt) är att tele2 har gjort världens största, och säkert dyraste reklamkampanj på idén att cheap och sheep låter "nästan" likadant. Det är ju så otroligt dåligt och inte kul! Va? Skrattar ni? Tycker ni att det är lite småkul? Jag blev förbannad första gången jag såg en av de där reklamfilmerna och jag blir fortfarande förbannad. Känner mig förolämpad. Har de inte råd att anställa reklamfolk? Nä chefen på tele2 ba "jag vet, min frus farsa är göteborgare, han kan säkert nåt "gött", hehe, skämt om att vara billig". Alternativet är att det är en så galet överambitiös reklamsnubbe som slagit knut på sig själv i någon typ av ironisk-fast-ändå-inte-ordvitshumor-som-är-rolig-för-att-den-är-tråkig-och-tråkigt-är-liksom-det-nya-roligt-du-vet-stefan-och-krister-är-skiiiiiitstora-i-New York som ingen fattar.

Kommentarer
Postat av: Nina

Apropå reklam, har du sett den där för McDonken och tallriksmodellen? Om och med Bosse Håkansson och ett par helt störda föräldrar? Jag tycker den är skitrolig! Särskilt på slutet när pappan har varit tuff och sen slinter på kopplingen och bilen är på väg att stanna. hehehe

2009-02-23 @ 14:06:20
URL: http://kastasteniglashus.blogspot.com
Postat av: JennieS

Ja, jag är som Steffo. Bara njuter o njuter....

Synd att söndagen inte va lika njutningsfull.

2009-02-26 @ 11:16:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0