Annika Jankell är så jävla kort

Jaha nähä då har man påbörjat sin servitriskarriär. Vilket jävla skitjobb. Men kidsen som jobbade där var trevliga och eftersom det var melodifestivalen-tillställning var alla deltagare där och då kan man ju inspektera kändisar och deras längd. Varför tror man alltid att kändisar ska vara långa? JÄMT när någon sett en på nära håll så ba "asså hon va så himla kort!", vilket betyder typ medellängd.
 Marie Serneholt var dock jättelång (jag vet att ni hyperventilerar för att ni är så jävla excited nu), jag passade på att armbåga henne i magen när jag gick förbi. Inte för att hon var lång alltså. Utan för att hon har varit med i A-teens och är så jävla smal. Hatar henne. Nä jag bara skoja det var inte meningen hon bara stod i vägen med sin långa, smala, jävla Abba-sjungande kropp.
 Jag slapp dock kändisarna för jag fick servera ett bord med bara vanlisar. Skönt. En annan grej jag återupptäckte är hur liten världen är. När jag gick in i köket stod två gamla klasskompisar från konstskolan kuben i Örebro i disken, nämen hallå tjena är ni här liksom. Sen visade det sig att en tjej kom från ljungby och kände Linda och Annie. Fan vad sjukt, utbrast jag på mitt sedvanliga vis innan jag kom ihåg att Sverige är litet, litet, litet land. Nästa gång jag flyttar blir det nog utomlands. Har redan börjat fundera på var...Har blivit så rastlös på äldre dar. Varför höll jag inte på sådär när jag var 20 som alla normala människor? 
 Imorgon ska jag åka till Öret och ta tag i lite tråkiga grejer sen åker jag tillbaka hit så fort jag kan. Jag får bo hos min rara Amanda gratis tills jag har en redig lön att tala om. Skall även påbörja min karriär som bokare och kulturprofil!  Hahahaha kulturprofil. Okej det är jävligt oglamoröst, jag ska ringa runt till massa festivalarrangörer.
  En sak till. Kom på hur otroligt löjligt det var av mig att vara så nervös innan jag skulle jobba när jag insåg att Jonas spelar sitt första live-gig någonsin med Dead Man just nu. I NEW YORK. Önskar att jag hade det perspektivet tidigare idag. Jävlar vad jag tjatar om deras turné men jag tycker att det är så otroligt spännande. Mycket mer spännande än va de själva tycker tror jag. Måste bli lite mer cool.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0