Det är ju gott med ost men vafan

Tjena. Senaste dagarna har jag den dåliga vanan att titta på tv på förmiddagarna. Jag brukar förbjuda mig själv att slötitta på tv eftersom jag tycker att jag blir dum i huvudet, oinspirerad och lat av det, men nu blev det lite slackerstyle i några dagar i alla fall.
 Det jag försöker tala om, samtidigt som jag av nån anledning försöker rättfärdiga att jag tittar på skit på tv ibland, är att jag under de har dagarna varit med om några helknäppa tv-upplevelser som jag vill dela med mig av. Den första var på Xena - krigarprinsessan. Jag trodde att det var en helt vanlig äventyrs/fantasy-serie som utspelade sig före f.k nång gång, eftersom de som bestämmer är de gamla grekiska gudarna, ni vet Zeus och gänget, och det förekommer lite mytologiska väsen och magi sådär, ja ni har ju sett själva. Detta är helt fel. Tydligen är det inte alls bundet till någon tidsepok eller genre för helt plötsligt hoppar någon typ av medeltida hårdrocksband upp på en scen, med elgitarrer och allt. Det roliga med alltihopa är at låten de spelar är Kick out the jams. Alltså kick out the jams motherfucker. MC5 liksom. I Xena. Framförd i hårdrocksversion av en svart man i riddaruststyrsel.
 Nästa sjuka grej upptäckte jag efter att ha kollat på några avsnitt av Rachael Ray. Ni vet hon står där och lagar sin härliga mat och pratar så hon blir andfådd och publiken lyssnar under tystnad och möjligtvis lite småskratt.  Sen tar hon fram parmesanen eller nån annan ost och publiken brister ut i ett galet jubel!! De är fullkomligt samlade tills Rachael ba "and some parmigiano" och då börjar de klappa och skrika som vettvillingar! Haha! Kolla själva, det slår aldrig fel.

Kommentarer
Postat av: JennieS

MC% hahaah, hysteriskt kul ju



Oooooost, ska vi äta på lördag. ooooooooosssst

2009-02-20 @ 13:26:07
Postat av: JennieS

Mä, ska ju stå MC5 ju

2009-02-20 @ 13:26:30
Postat av: Nina

och detta jävla EVOO. Hoppas hon kvävs när hon hetsäter.

2009-02-20 @ 17:56:38
URL: http://kastasteniglashus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0