Home Alone

Det blev ingen after work idag och lika bra var väl det, man ska nog inte dricka så mycket på vardagarna. Fast det är så sällan jag dricker mig full nu för tiden så då måste det väl va okej att ta ett glas ett par gånger i veckan? Jag uppskattar iaf mycket mer att ta ett par öl efter jobbet på ett lugnt ställe än att dricka tio öl på lördagen och gå på krogen. Det är bara roligt ibland. Väldigt ibland.
 Istället för att dricka öl började jag måla en pinuppa i akvarell (pennor och vatten, pallar inte akvarellfärger) men insåg snart att handgjort papper från skottland inte var lämpat för det. Ja ni ser ju själva hur bra det gick med huvudet. Pappret gick sönder. Kanske klistrar på ett annat papper där imorgon och gör ett huvud haha. Annars är jag jättenöjd med mig själv eftersom jag hade bestämt att jag skulle ta upp målandet igen denna vecka och så gjorde jag det! Blev jätteförvånad själv faktiskt.

            

Jag pratade med min pojkvän  Jonas förut och då sa han lite trumpet att jag inte har nämnt honom nån gång i bloggen. Jag sa att jag startade den i förrgår och har mest skrivit om vad jag gjort och så där och eftersom vi inte träffats sen i måndags så har han inte kommit upp så att säga. Men nu har jag en jättekul anledning att skriva om honom! Vid sidan av sitt band Ananda och Hard bread (som han började spela med nyligen) så ska han nu börja spela trummor i Dead man, vilket är sjukt kul eftersom dom enligt både mig och honom är örebros bästa band. Att dom dessutom är ett "riktigt" band som turnerar och släpper skivor är ju också så himla kul för det har Jonas väntat så länge på att få göra och jag är så himla glad för hans skull!
 (Kunde jag så skulle jag så där fiffigt länka till bandens myspace-sidor genom namnen men ni får fixa't själva om ni är intresserade)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0