Go svennebanan

Tjaba! Jag kollar på ensam mamma söker, vilka jävla härliga svennebanan-killar det är med. Var finns dom? Såna träffar man ju aldrig på riktigt liksom. Jag är inte ett dugg sarkastisk nu alltså, snarare så att när jag ser en 25-årig rörmokare från Flen med ögonbrynspiercing, tribaltatuering och prilla under läppen som tycker att det vore drömmen att flytta ihop med en trebarnsmorsa från skövde och leva svenssonliv, så kan jag tycka att människor runtomkring mig (även jag själv) är jävligt ansträngda. Nu fanns ju inte exakt den här personen som jag beskrev med i programmet, det var bara en skön stereotyp jag målade upp. Men ni förstår vad jag menar. Man känner helt plötsligt att man har så jävla höga krav på livet.
  Funderar på om jag ska gå på kalas ikväll. Var lite sugen på att dressa upp och sminka mig och sånt faktiskt, men nu blev jag rätt svennebanan-inspirerad och känner mest för att äta chips och kolla på familjeunderhållning med min baby. Vill inte vara bakis och trött imorgon heller eftersom jag ska tatuera mig. Men nån tribal, det blir det tamejfan inte.

Dagens låt blir en riktig svennebanan-klassiker. Bandet alla svenskar lyssnar på oavsett ålder, klasstillhörighet, stil och smak. Jag talar förstås om Creedence Clearwater Revival. Detta gränsöverskridande fenomen. Bandet som bygger broar mellan människor. Fortunate Son gott folk, fred och kärlek!




Kommentarer
Postat av: Sonny

förbenat skön låt tuttis... keep it up så ses vi imorrn... Piiz

2008-10-17 @ 20:54:29
Postat av: Nina

Ojojojoj du Lisa! Såna där svennebanan-killar finns det i överflöd här! Kom och hämta!

2008-10-18 @ 21:15:43
URL: http://kastasteniglashus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0