Dagens låt

Eftersom jag är ett gammalt Distillers-fan väntade jag med spänning på Brodys nya projekt Spinnerette. Först gillade jag det inte speciellt mycket, förmodligen för att jag någon typ av förväntningar på hur det skulle låta, men det har växt på mig som amerikanerna säger. Jag gillar det mycket! Det är intressant och varierat. Det hörs vem hon är tillsammans med nu för tiden också. När Josh Homme har ett finger med i spelet så märks det, om det så bara är som pojkvän.

Spinnerette - Distorting a Code


Kommentarer
Postat av: lisa

ARGGGGH!!! den där otrogna slynan kan ju obviously inte göra egen musik, det var väl det jag visste att Tim hade gjort allt till Distillers.

2008-11-17 @ 22:42:35
Postat av: lisa

ja just ja innan jag glömmer skulle jag tipsa om Jose´s nya band Royal Creams låt darling darling,, rys bra och hellacopters har ju gjort en asbra cover på den också

2008-11-17 @ 22:44:58
Postat av: Nina

Nämen fy fan asså! Hade det inte vart Brody så vette faan om jag orkat lyssna på hela låten asså. Det känns som om alla intervjuer inför plattan kommer låta typ så här:

1. "Jag vet! Jag visste inte ens att jag kunde liksom, SJUNGA. Det var min man som övertygade mig."

2. "Jag har lyssnat väldigt mycket på fransk musik. Mycket elektroniskt och Charlotte Gainsbourg. Sen inspireras jag mycket av Joni Mitchell också."



Med cyniska hälsningar.

2008-11-18 @ 09:15:07
URL: http://kastasteniglashus.blogspot

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0