Bröstmjölk någon?

Såg förut på mitt nya favoritprogram "Doctors" att PETA har bett Ben n' Jerrys att börja använda bröstmjölk från människor istället för komjölk i sin glass. Alltså. Jag är helt för att kämpa för att mjölkkorna ska ha det bra men det här är ju löjligt. Om de menar allvar så förstår jag varken hur de tänkt sig att det skulle gå till i praktiken (gravida-kvinnor-ladugård?) eller hur de skulle få folk att äta glassen. Om det är som jag tror, ett billigt och ogenomtänkt PR-trick för att väcka uppmärksamhet så kommer det ju enbart resultera i att bilden av dem som galna extremister förstärks och ingen jävel tar dem på allvar. Det tycker jag är synd. När man har sådan makt att påverka människor ska man ta vara på det och inte hålla på och fjanta sig.

Kommentarer
Postat av: emma

Hahaha vad roligt.

2008-11-19 @ 21:43:22
URL: http://isuspectowlsinthebog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0