Stackars barn2

Jag älskar dom där orden man får skriva av ibland när man ska kommentera på bloggar (för att verifiera att man inte är nån typ av spam-maskin tror jag), idag har jag fått två sköningar som jag funderar på att döpa mina framtida barn till, "Dromis" och "Chasse-marée". Särskilt det senaste var spektakulärt eftersom ordet "swing" även stod separat efter.
  En annan sak jag älskar är när folk jag inte känner kommenterar i min blogg, hör du det Cissi, jag älskar det!
Nu ska jag laga dinkelpasta med köttfärssås. Råmycket grädde ska det vara i... nu lagar lisi mat å jag ( jonas) har datorn, nu ska här bloggas i god tro eller vad man ska säga...

man berättar väl om vad man har gjort idag å sånt super spännande antar jag...

.....Zzz

10.00 vaknade jag av att 2 timmerbilar frontalkrockade på bakgården här i stan på väster ( bor ju på landet annars i min herrgård ) det var en jävla smäll, jag for upp fort som fan å slängde i mig en messmörsmacka med messmör å sprang ut på balkongen för att se vad det var som hände, PANG sa det då den ena timmerbilen exploderade å stod i full brand, jag ringde 112 och larmade, hon som svarade hette Pernilla å var ny på jobbet och kunde inte hjälpa mig så jag fick ta på mig morgonrocken å hoppa ut och hjälpa dom stackars timmerbilsförarna som stod i lågor.
jag tog sats och hoppade från balkongen rakt ner ibland flammorna och allt det krossade glaset, jag landade på knä.

-Luuugna å fina ropade jag medans jag reste mig upp och borstade av dammet från morgonrocken, Här har ni dagens hjälte tänkte jag för mig själv när jag räddade dom båda och släckte elden och bjöd gubbarna på fika.

-Annars då? frågade gubbe nr1 vi kan kalla honom Gunnar.
-Jo tack! har lite annat att stå i idag, ska ju iväg å bruncha med lenart å lars strax, sa ja. Lenart är min karatelärare å Lars är min pappa.

Åfan sa gubbarna å tackade för sig å försvann, jag själv satt kvar i köket å drack upp mitt kaffe som nu var kallt.

12.30 mötte jag pappa lars och karatelärare lenart, vi skulle snacka lite affärer, vi har nämligen startat ett företag som ska börja kravmärka människor, så vi ska slå oss in på traffiking marknaden, pappa känner några farbröder i ryssland någonstanns nära finland, och lenart är as bra på karate så dom bara måste hjälpa oss annars får dom smaka karate, våran affärs idè bygger på att vi inte vill lägga ner traffiking utan göra det toppen bra för dom som blir utsatta för det, vi vill tex ge dom personlig service i form av att dom ska ha varsin go å glad assistent som göra alla tråkiga å jobbiga måsten, allt pappers arbete m,m så kan den utsatte, i våran värd "kunden" bara fokusera på det riktigt viktiga. 12.40 satte vi oss på fiket Kringlan, dom har så fantastiska små godbitar där. redan 12.37 var fikat över då pappa lars hade satt i sig en godbit med nöt i som han såklart inte tål, lenart fick panik å ballade ur i någon form av karateorgie i blindo, jag fick ta farsan under armen å springa ut å stoppa en bild,

-Hit med bilen pappa DÖÖÖR skrek jag i ansiktet på chaffören som körde den röda V70`n som stod vid rödljuset å väntade.

-Dra du åt helvete svarade mannen och körde vidare när det vart grönt.'

jag bad pappa sätta sig på mina axlar, så sprang jag till sjukan med pappsen å allt vart bra, ...

nu är maten klar å vi ska äta ... hej hej...




Kommentarer
Postat av: Cissi

Haha.. Ja vist e det härligt! Kommentarer e kulkul.. Alltid lika tråkigt att bli sittandes framför sin statesik och undra vilka fan alla är.. :p

2008-12-14 @ 20:20:10
URL: http://cisis.blogg.se/
Postat av: JennieS

Jonas ditt fantasimuppo....hahaha...hysteriskt kul. En egen blogg kanske?

2008-12-15 @ 09:31:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0