Jul jul strålande jävla jul

Fan vad jag älskar julen. Alltså jag älskar den helt omåttligt. Om jag fick välja på att det skulle vara sommar jämt eller jul jämt skulle jag välja jul. Jag brukar börja i slutet av oktober med lussebullar och pynt sen är hela vägen fram till jul en enda orgie i pyssel, bakning och julmusik. Julklappar har vi slutat med i våran familj, så allt är helt stress och kravfritt.
  Anledningen till att vi inte köper julklappar är dels för att vi tycker att gåvor ska ges spontant av kärlek året om, inte av tvång den 24e december och dels p.g.a att det blir något av dessa två scenarion:

Scenario 1
: Man talar om för varandra exakt vad man vill ha och så köper man de sakerna till varandra. Man byter alltså i princip pengar med varandra och då kan man ju lika gärna gå och köpa det man vill ha själv.
Scenario 2: Man får en massa skit som man egentligen inte vill ha.

Alltså tar vi julklappspaus tills det kommer nya ungar . Nu ska jag jobba några timmar sen möta upp Jennie och köpa pysselgrejer till dagens och aftonens julstök. Kanske lägger upp lite bilder från denna tilldragelse samt gårdagens julstöpning i morgon. Later skater!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0