Dagens låt

När jag och min tjocka släkt var på semester i den idylliska hålan Varberg på västkusten i somras, blev vi mäkta förvånade när vi en dag började se en massa kändisar på den annars så ödsliga stranden. Först var det Ebbot Lundberg och Patrik Arve som tog sig ett dopp i regnet och lite senare kom Martin Hederos och hans son knallandes. Det visade att Bröderna Lindgren som släppt skivan "Vuxen barnmusik" var ute och turnerade och hade tagit med sig halva sveriges musikelit till Varberg. Vi gick förstås och spanade in kvällsföreställningen (de spelade för barn på dagen) och det var så sjukt bra! Den roligaste konsert jag varit på på väldigt länge. Råsvängiga låtar med roliga texter om djungeln och sorgliga om hamstrar som dör framförda av ovannämda + Mattias Alkberg, Kristoffer Åström, Asha Ali, Caroline Wennergren och några andra. Jag rekommenderar alla som har barn att köpa (eller på något annat icke nämnt sätt införskaffa den till din dator) denna skiva! Om du inte har barn tycker jag du ska göra det ändå förresten. Hittade ett klipp från när de besökte nyhetsmorgon, av nån anledning tycker programledarkärringen att det mest är Ebbot som är värd att nämnas. Spana in dem närmare här!

Bröderna Lindgren + band - En flugas väg


Kommentarer
Postat av: Nina

Jag beställde den där skivan nu, till min kompis Johanna + kid. Hon har vuxit upp med progg och Kåldolmar & kalsipper så jag tror det kommer bli skitbra. Tack för tipset!

2008-12-05 @ 12:45:51
URL: http://kastasteniglashus.blogspot

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0